دانلود فیلم
Perfume: The Story of a Murderer عطر: داستان یک قاتل

1220 تعداد بازدید
User 2
10
/
9
AnimeList Rating
User 263713
10
/
7.5
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Perfume: The Story of a Murderer با کیفیت بالا به همراه زیرنویس فارسی - عطر: داستان یک قاتل
دانلود فیلم Perfume: The Story of a Murderer با کیفیت بالا به همراه زیرنویس فارسی - عطر: داستان یک قاتل

خلاصه فیلم عطر: داستان یک قاتل 2006

فیلم با محکومیت ژان باپتیست گرنوئی، یک قاتل بدنام آغاز می شود. داستان زندگی او در فلاش بک روایت می شود و با رها شدن او در بدو تولد در بازار ماهی فرانسه آغاز می شود.  گرنویی که در یک یتیم خانه بزرگ شده، به پسری جدا شده عجیب و غریب با حس بویایی فوق بشری تبدیل می شود. پس از رشد و بلوغ به عنوان شاگرد دباغی، او اولین تحویل خود را به پاریس انجام می دهد، جایی که از تمام عطرهای جدید لذت می برد. او یک دختر مو قرمز که آلوهای زرد می فروشد، را تعقیب می کند و سعی می کند او را بو کند، مسحور می شود. برای جلوگیری از گریه او، دهان او را می پوشاند و ناخواسته او را خفه می کند. پس از اینکه متوجه می شود او مرده است، او را برهنه می کند و او را از هر جایی که بوی می دهد بو می کند و پریشان می شود. پس از آن، او توسط میل به بازسازی عطر او تسخیر شده است...

 

عوامل ساخت فیلم Perfume: The Story of a Murderer 2006

فیلم عطر: داستان یک قاتل (به انگلیسی: Perfume: The Story of a Murderer) یک فیلم سینمایی در ژانر هیجان انگیز روان شناختی محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی تام تایکور است که با همکاری اندرو بیرکین و برند آیچینگر فیلمنامه را بر اساس رمانی به همین نام نوشته پاتریک سوسکیند در سال ۱۹۸۵ نوشته است. در این فیلم بن ویشاو، آلن ریکمن، ریچل هرد وود و داستین هافمن ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم در فرانسه قرن هجدهم می گذرد و داستان ژان باپتیست گرنوئیل (ویشاو)، نابغه بویایی و جستجوی آدمکشی او برای رسیدن به رایحه عالی را روایت می کند. تهیه کننده آیچینگر حقوق فیلم رمان سوسکیند را در سال 2000 خرید و به همراه بیرکین شروع به نوشتن فیلمنامه کرد. Tykwer به عنوان کارگردان انتخاب شد و در سال 2003 به آن دو پیوست تا فیلمنامه را توسعه دهند.  فیلمبرداری در اسپانیا، آلمان و فرانسه انجام شد. این فیلم با بودجه 50 میلیون یورویی (تخمینی 60 میلیون دلار) ساخته شد که آن را به یکی از گران ترین فیلم های آلمان تبدیل کرد. نظرات منتقدان درباره فیلم متفاوت بود.  اتفاق نظر این بود که فیلم فیلمبرداری و بازیگری قوی داشت اما از یک فیلمنامه ناهموار رنج می برد. در این فیلم بازیگرانی همچون بن ویشاو در نقش ژان باپتیست گرنوئیل، آلن ریکمن در نقش آنتوان ریچیس، ریچل هرد وود در نقش لور ریچیس، داستین هافمن در نقش جوزپه بالدینی و سیان توماس در نقش مادام گیلارد هنرنمایی می کنند. عطر: داستان یک قاتل بر اساس رمان 1985 پاتریک سوسکیند است که بیش از 20 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. گزارش شده است که سوسکیند فکر می کرد که فقط استنلی کوبریک و میلوش فورمن می توانند عدالت را در این کتاب انجام دهند و اجازه نداد دیگران آن را با فیلم تطبیق دهند. برند آیچینگر، تهیه کننده فیلم، رمان را در اولین اکران خواند و بلافاصله به سراغ سوسکیند، که دوست او نیز بود، رفت تا حقوق فیلم را به دست آورد. سوسکیند امتناع کرد. در سال 2000، سوسکیند تسلیم شد و حقوق آیچینگر را فروخت. آیچینگر مجبور شد وام شخصی بگیرد زیرا هیئت نظارت کنستانتین فیلم از تصویب قیمت فروش خودداری کرد. شایعه شده است که او 10 میلیون یورو برای حقوق فیلم پرداخت کرده است. نویسنده هیچ دخالتی در این پروژه نداشت.

 

عملکرد فیلم عطر: داستان یک قاتل 2006

از ژانویه 2021، در Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 129 نقد با میانگین نمره 6.2 از 10، امتیاز تایید 59٪ را بدست آورد. برای دانلود فیلم Perfume: The Story of a Murderer با زیرنویس فارسی به پایین صفحه مراجعه کنید. انجمن منتقدان این وب سایت نوشتند: «عطر همان چیزی است که از فیلمی به کارگردانی Tom-Twyker که یک قاتل زنجیره ای را جذاب می کند انتظار می رود: یک جشن بصری جنبشی، با یک ضدقهرمان تیره که نمی توان با آن همدردی کرد». در متاکریتیک، این فیلم بر اساس نقدهای 30 منتقد، نمره 56 از 100 را به دست آورد که نشان دهنده "بررسی های مختلط یا متوسط" است. دانلود فیلم Perfume: The Story of a Murderer به طرفداران ژانر هیجان انگیز و روانشناختی پیشنهاد می شود. برنارد بسرگلیک، از هالیوود ریپورتر، فیلم را به عنوان "داستانی بصری سرسبز و سریع" توصیف کرد و اظهار داشت که کارگردان "از حس تماشایی مطمئنی برخوردار است و علیرغم ایراداتش، فیلم چنگال ناخوشایند خود را حفظ می کند". جیمز براردینلی از Reelviews دو و نیم ستاره از چهار ستاره را به این فیلم داد و گفت: "سبک چهره کارگردان جذابیت مسحورکننده ای دارد، حتی اگر تصاویری که او نمایش می دهد اغلب نفرت انگیز باشند. متأسفانه، تایکور در حال کار با آن است. یک فیلمنامه معیوب و حتی ترسناک ترین جلوه های بصری نمی تواند داستان اسکیزوفرنی فیلم را جبران کند.»

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.